De eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Luuke Wijnen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Luuke Wijnen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Luuke

25 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

14 augustus 2014, tijd om te vertrekken. De zenuwen die zich de afgelopen dagen ver-tien-voudigt hadden waren zeer zeker weer aanwezig toen ik deze ochtend de wekker zette om 8:00 uur 's ochtends. Nu ging het dan echt gebeuren, deze kleine ukkepuk ging voor de eerste keer vliegen, voor de eerste keer naar het verre Azië én dat nog eens voor vijf hele maanden. Naar een land met een totaal andere cultuur, temperatuur, leefwijzen en taal. Kortom, een hele grote uitdaging.

Eenmaal (veel te vroeg) aangekomen op Schiphol werd het ineens toch wel heel "echt". Het wachten duurde en duurde (in mijn belevenis)... Daar gingen we dan, nog even knuffelen en zwaaien naar onze lieve familie's en vrienden, "Tot over 5 maanden!!".
Aangezien we nog best wel wat tijd over hadden, en onze blik op MacDonalds viel, wilden we nog even wat eten onder het motto "Misschien hebben ze wel geen MacDonalds in Bangkok" (wat we natuurlijk allang wisten dat ze die daar hadden). Onze eerste meevaller kwam meteen op ons pad. De meneer voor ons had een waardebon bij zich en kon die alleen maar in één keer opmaken, dus ons eerste etentje werd al voor ons betaald.
Het vliegen ging allemaal prima, ik heb een hele hoop films gekeken en redelijk veel geslapen. Het voedsel was opzicht best te doen, lekker is anders, maar het viel reuze mee.

En toen waren we er, Bangkok, de stad waar we een hele hoop over hadden gelezen en gehoord. We liepen met onze reuze koffers en tassen naar de uitgang, om voor het eerste de heerlijk benauwde lucht in ons op te nemen. Er werd direct voor ons een taxi geregeld, en al gauw (of ja, gauw, na een hele installatie van alle koffers en tassen) waren we onderweg naar ons appartementen complex: "Wittayu Complex". Eenmaal aangekomen stond Iris (de Nederlandse verhuurster) ons op te wachten bij het complex. Ons (Evi, Fieke en Luuke's) appartement zag er prima uit en we konden er meteen in. De jongens (Tijn en Jim) hadden nog geen appartement, maar die hebben we die zelfde dag nog kunnen regelen. Zo hadden zij ook al hun eigen plekje de eerste dag.
Ondanks dat we toch wel moe waren van de lange reis en het tijdsverschil hadden we ons voorgenomen om tot minimaal 10 uur lokale tijd op te blijven. We hebben een paar biertjes in het supermarktje gehaald en zijn het zwembad ingesprongen. Dit was onze eerste dag.

We hebben de afgelopen week een aantal dingen bezichtigd en voornamelijk genoten van onze vakantie. We zijn bijvoorbeeld op "KhaoSan Road" geweest, naar "Wat Pho" (tempels), "Siam Square" (winkels en leuke eet tentjes), een "Co van Kessel" fietstocht gemaakt door Bangkok, bij "Above11" een rooftop bar geweest en we hebben de nodige Tuktuk's en taxi's gezien. Overigens zijn de meeste Tuktuk's hier best prima, we hebben alleen een rit meegemaakt waar we ons toch bij afvroegen of we wel heel bij het appartementen complex aan zouden komen. Hij reed zeg maar zo'n 100km/u op een snelweg, bij elke bocht moesten we naar de andere kant leunen zodat we niet omkiepten, etc etc.

De temperatuur
In eerste instantie zou je zeggen dat het echt niet vol te houden is. Heel gek maar de warmte hier is beter vol te houden dan in Nederland. Ik weet niet zo goed hoe ik het kan beschrijven, dus als je echt wil weten hoe het is, zou je toch echt hier heen moeten komen.

Het eten
Pittig pittig pittig, de omschrijving van Thais eten. Ik moet zeggen dat het wel meevalt. Ik heb tot nu toe nog altijd geen pittig eten gehad. Ook heb ik alleen nog maar heel lekker gegeten. De kruiden zijn echt mega lekker en met stokjes eten gaat me niet echt goed af. Ik heb het geprobeerd (2 seconden) maar het was echt heftig, vooral als je ongelofelijke honger hebt en het niet lukt.

Het verkeer
Als je aan Bangkok denkt zie je al gauw veel verkeer, tuktuk's taxi's en een hele hoop auto's. Dat is ook precies wat je hier veel ziet. De taxi's waar wij inzitten rijden overal tussendoor halen links en rechts in en rijden het liefst zo dicht mogelijk op de auto voor zich. Vol op de rem is hier niks. Ook hebben wij het idee dat de taxi chaufeurs het voornamelijk erg leuk vinden om alle 4 (ja ze hebben hier heel veel banen) de banen zo veel mogelijk te gebruiken, en de vluchtstroken zijn ook leuk om gewoon eens een keer mee te pakken. Ondanks alles zijn we nog altijd heel aangekomen, dus blijkbaar is dat de rij-stijl hier.

Op dit moment zitten Fieke en ik bij A-list (onze eerste stage dag), het bedrijf waar wij de komende weken stage gaan lopen. Naarmate we onze stage begeleidster meerdere malen gesproken hadden werd het toch duidelijker wat we precies gaan doen. Het bedrijf is op dit moment erg druk bezig met het voorbereiden van een fashion show die morgen plaats vind. We hebben net een plattegrond te zien gekregen hoe het er morgen uit komt te zien, waar de modellen worden omgekleed en opgemaakt, waar de mensen binnenkomen, waar de mensen plaats kunnen nemen, waar de catwalk is, etc etc. Het ziet er allemaal goed uit. De rest van ons team is nu in een vergadering (in het Thais, dus wij kregen de tijd even wat voor ons zelf te doen). Dadelijk krijgen we de muziek van de fashion show te horen. We zijn allebei erg enthousiast tot nu toe.

Dit was mijn verslag tot nu toe. Zodra ik weer tijd heb om een klein verslagje te schrijven zal ik deze direct plaatsen. Ook zal ik een aantal foto's plaatsen in de map "foto's".

Sawatdee Khrap
Liefs, Luuke

• 25 Augustus 2014 - 07:40

Laura:

Klinkt geweldig Luuke :)!!

• 25 Augustus 2014 - 08:06

Swaas:

Ha Luuke, Super week gehad zo te horen. Geweldig! Succes met je stage en ik kijk uit naar je volgende verslagje.
    Dikke knuffel XXX

• 25 Augustus 2014 - 08:22

Guus Koenraads:

Een leuk reisverslag Luuke. Heerlijk om te lezen. Veel succes tijdens de stage en geniet van deze specifieke omgeving. Een hartelijke groet van Guus. x

• 28 Augustus 2014 - 00:34

Hannie:

Ha Luuke. Leuk om te lezen dit verslagje. Zo te zien hebben jullie het wel naar je zin. Fijn!!! Ik ga nu regelmatig kijken of je nog wat geschreven hebt. Succes met je stage want daar ben je natuurlijk wel voor gegaan. Xxx Hannie (en ouk 'n bietje van Jo).

Verslag uit: Thailand, Bangkok

De temperatuur